Rabu, 09 Desember 2015

Home Pemulihan Untuk Merawat UTI a - Penyembuhan UTI Sewajarnya

Home Pemulihan Untuk Merawat UTI a - Penyembuhan UTI Sewajarnya

Ubat rumah untuk merawat UTI yang dibayar sangat berkesan. Jika anda seorang pesakit tetap jangkitan saluran kencing, anda mungkin percaya bahawa satu-satunya cara untuk cekap menyembuhkan UTI adalah dengan menggunakan antibiotik mahal yang boleh berhadapan dengan kesan sampingan yang tidak menyenangkan. Sesungguhnya terdapat banyak bukti yang menunjukkan bahawa rawatan rumah yang baik sebenarnya boleh membasmi gejala lebih cepat dan memastikan mereka tidak kembali!

Dalam keadaan biasa, terdapat dua jenis semula jadi yang berlaku bakteria yang hidup dalam harmoni dalam saluran kencing. Ia boleh mengambil sesuatu yang seolah-olah tidak penting menyebabkan lebih "berbahaya" bakteria membiak, tetapi apabila ia berlaku, anda akan melihat tanda-tanda semua-terlalu biasa yang UTI. Ia boleh menjadi sesuatu yang mudah seperti selang seketika kebersihan atau yang "di bawah cuaca" kadang-kadang boleh menurunkan rintangan anda kepada jangkitan, menyebabkan ketidakseimbangan berlaku.

Secara ringkasnya, bakteria berbahaya perlu dibunuh dan ini adalah mengapa antibiotik sering menjadi pilihan pertama tetapi mereka jarang yang terbaik!

Antibiotik bertindak dengan membunuh bakteria. Masalahnya ialah bahawa mereka akan membunuh kedua-dua bakteria "bermanfaat" dan berbahaya. Ini bermakna bahawa perlawanan anda untuk jangkitan biasa yang lain, seperti jangkitan yis teruk diturunkan. Inilah sebabnya mengapa peratusan yang tinggi daripada wanita yang mengambil antibiotik untuk UTI ini mendapati bahawa mereka mempunyai jangkitan yis lurus selepas itu. Atas sebab yang sama, ramai wanita mendapati bahawa mereka mengalami berulang UTI ini. Antibiotik juga boleh menyebabkan lain yang tidak menyenangkan kesan sampingan seperti loya dan cirit-birit.

Rawatan rumah yang baik untuk merawat UTI kerja dengan cara yang berbeza sama sekali. Daripada membunuh semua bakteria, mereka bekerja dengan mengukuhkan bakteria baik, dengan cepat memberikan keupayaan untuk membunuh bakteria berbahaya yang menyebabkan masalah. Di samping itu, strategi yang sering digunakan yang boleh memberikan kelegaan segera gejala.

Jika gejala-gejala anda adalah sangat ringan, atau anda dalam tempoh 24 jam selepas serangan, anda mungkin ingin mencuba rawatan rumah berikut mudah untuk merawat UTI. Mereka mungkin tidak mencukupi untuk menangkis jangkitan ringan.

* Minum 6-8 gelas air setiap hari

* Cuba beberapa gelas jus kranberi tanpa gula

* Rawatan haba boleh menenangkan-tempat botol air panas di atas abdomen

* Elakkan menggunakan produk wangi di sekitar kawasan faraj kerana ini seterusnya boleh mengganggu keseimbangan bakteria semula jadi

* Ambil panas yang, menenangkan mandi (tidak menambah sabun / gel mandi dan lain-lain)

* Ambil ubat penahan sakit ringan

Tidak ada komentar:

Posting Komentar