Rabu, 09 Desember 2015

Adakah terdapat kuku menggigit Cure?

Adakah terdapat kuku menggigit Cure?

Tidak banyak biters kuku di luar sana yang tidak akan bersetuju bahawa tabiat yang menjengkelkan, tidak selesa dan masalah yang memalukan yang harus dihadapi. Ringkasnya, tidak ada "mengubati", tetapi ada kaedah dan cara yang melakukan kerja untuk beberapa. Bahan yang paling penting dalam hal ini adalah kuasa akan sudah tentu, walaupun ini sahaja akan menjadi tidak mungkin cukup untuk membawa pesakit yang melalui. Jadi, mari kita lihat pada pilihan-pilihan yang di luar sana, dan mengapa mereka telah bekerja untuk ramai orang.

Hipnoterapi telah terbukti menjadi satu kejayaan dengan dua jenis terapi boleh didapati secara umum: satu-sama-satu dengan ahli terapi terlatih, atau melalui kursus bantu diri rakaman. Ia terpakai banyak teknik yang sama dalam merehatkan minda seseorang dan memberi tumpuan kepada isu yang hendak ditangani. Dari sini, penggigit menjalani teknik untuk meletakkan cadangan dan persatuan ke dalam minda bawah sedar yang menghalang perbuatan menggigit. Sama ada keterbukaan untuk ini menjadi penyelesaian adalah penggerak di sebalik kejayaannya, atau permohonan dan proses yang digunakan, ia tidak benar-benar perkara itu. Semua yang dikira ialah ia berjaya.

Satu kaedah yang sama, dalam begitu banyak bahawa ia juga cuba untuk membongkar rahsia alam bawah sedar, adalah terapi tingkah laku. Juga pendekatan psikologi untuk mencari penawar menggigit kuku, ia terdiri daripada Habit Latihan Pembalikan, yang cuba untuk mengambil tabiat buruk dan menggantikannya dengan yang lebih berbahaya. Tabiat digantikan termasuk amplexicaul atau mengepalkan tangan, gendang jari, atau remeh-temeh dengan rambut seseorang. Kurang berjaya daripada hipnoterapi, pesakit sering mundur kepada tabiat lama mereka sekali kursus dikawal berakhir dan memerlukan rawatan berulang.

Krim menggigit kuku boleh menjadi amat berkesan untuk beberapa. Ini krim busuk merasa digunakan pada jari, dan serta-merta akan menolak penggigit sekali mereka meletakkan digit mereka dalam mulut mereka. Pengilat kuku juga digunakan agak kerap, walaupun seolah-olah tidak berkesan, dan krim berfungsi untuk menghalang menggigit seluruh kuku, kulit luar dan kulit sekitarnya, yang menggilap yang tidak boleh. Ini bukan penyelesaian yang sempurna bagaimanapun, kerana ia bukan luar biasa bagi sesetengah orang untuk benar-benar berkembang biasa dan sememangnya membangunkan keinginan untuk ini. Dan ada sudah tentu keperluan yang berterusan untuk perlu ingat untuk menyapu krim setiap hari.

Halangan fizikal diri mereka juga boleh memainkan peranan dalam susu seorang pesakit luar kebiasaan. Trik seperti memakai sarung tangan, plaster dan pita pelekat akan menghalang pengambilan tempat yang menggigit hanya sebagai berkesan sebagai krim. Walau bagaimanapun, sama ada orang dapat menampung dengan mempunyai barang-barang ini sangat kelihatan keluar di khalayak ramai adalah turun kepada setiap individu. Bahawa ramai pesakit boleh ditimpa kebimbangan dan tekanan, ia tidak selalu praktikal. Walau bagaimanapun, ia boleh menjadi salah satu rawatan yang digunakan apabila di rumah santai, atau apabila pergi ke tempat tidur untuk mereka biters kuku jarang berlaku yang terus kerana mereka tidur.

Mana-mana kaedah atau helah digunakan, ia adalah penting untuk berpegang dengannya. Tidak akan ada penawar segera dalam sekelip mata, dan tidak akan ada satu penyelesaian tenaga mudah. Dengan apa-apa, perubahan telah berlaku dari dalam, sebelum membawa keluar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar