Rabu, 09 Desember 2015

5 Pemulihan Semulajadi Untuk Vertigo Itu Benar-benar Berfungsi

5 Pemulihan Semulajadi Untuk Vertigo Itu Benar-benar Berfungsi

Vertigo adalah sejenis tertentu pening, sensasi berputar apabila baki anda diganggu. Vertigo biasanya dikaitkan dengan gangguan dalam mekanisme dalaman keseimbangan telinga. Gejala-gejala yang paling biasa gayat ialah rasa loya, muntah-muntah, rasa berputar, hilang keseimbangan atau berpeluh. Vertigo adalah gejala dan bukan penyakit dan boleh berpunca dari pelbagai masalah kesihatan. Walaupun gayat ringan adalah perkara biasa dan biasanya tidak berbahaya, berterusan dan gayat berterusan memerlukan anda untuk mendapatkan rawatan perubatan dengan segera. Saya mempunyai vertigo selama bertahun-tahun dan saya tahu ia boleh menjadi benar-benar menjengkelkan. Kadang-kadang tiba-tiba saya melihat bintang yang terbang di hadapan mata saya dan yang mengikuti adalah sakit kepala yang pelik dan loya. Ia digunakan untuk mengambil jam untuk itu pergi. Saya juga pergi kepada doktor untuk masalah itu dan mereka menghantar saya ke makmal untuk mengambil sekumpulan ujian dan mendapati tiada apa yang istimewa. Selepas itu saya telah mencari penyelesaian yang diri saya di internet, cuba banyak ubat-ubatan rumah dan akhirnya ini adalah remedi bahagian semula jadi untuk vertigo yang benar-benar bekerja untuk saya:

Latihan: Ya, orang malas, anda perlu bergerak sedikit di sini. Saya agak malas dengan melakukan senaman ketika itu dan sejak saya mula bergerak naik, masalah ini telah berkurangan banyak. Malah saya telah mengamalkan beberapa terapi fizikal dijumpai di dalam sebuah buku yang hebat tentang mengubati vertigo dan ia telah menjadi terapi yang terbaik yang pernah dan sembuh paling gayat saya dan pelik "terbang bintang" sakit kepala. Saya selalu merasa sangat santai dan bertenaga semula selepas melakukan terapi ini. Saya menunjukkan kepada datuk saya juga dan sejak dia mula mengamalkannya, beliau memberitahu saya sakit kepala dan sakit leher beliau telah benar-benar hilang.

Berehat: mengelakkan sebarang pergerakan badan cepat apabila anda mempunyai serangan vertigo. Ketegangan pada otot sekitar mata, telinga, talian badan daripada bahagian atas kepala anda ke tulang pelvik anda boleh juga menyebabkan vertigo. Berbaring dalam kedudukan yang selesa dan melepaskan otot anda. Cuba untuk mengelakkan sebarang tekanan dan mempunyai cukup tidur setiap hari.

Halia dan ginkgo biloba: ini sangat berguna kepada saya apabila mendapat serangan vertigo. Walaupun apabila saya tidak mempunyai masalah gayat banyak lagi, saya masih menggunakan mereka sekali-sekala terutama di hari musim sejuk sejuk kerana saya mempunyai tekanan darah yang sangat rendah. Malah apa yang saya alami adalah untuk sentiasa mempunyai beberapa halia segar di dapur saya dan membuat teh halia diri saya sendiri setiap hari. Teh ini adalah sangat mudah: meletakkan beberapa keping segar potong halia ke dalam secawan air panas, tambah 1 atau 2 sudu teh gula atau madu dan VoilĂ , teh halia anda sudah bersedia!

Diet: diet adalah sangat penting dalam menyembuhkan sebarang masalah kesihatan. Elakkan kafein, nikotin, dadah, alkohol atau cuba untuk mengelakkan seberapa banyak yang anda boleh. Saya telah cuba untuk minum lebih kurang pada mereka selepas pihak kerja dan minum teh herba lebih daripada kopi.

Mengambil makanan tambahan: Saya pernah mengambil hanya vitamin C sebelum ini tetapi sekarang saya telah mengambil kalsium, vitamin B6, vitamin B3 juga. Saya juga perasan kulit saya menjadi lebih baik dan kelihatan lebih sihat sejak saya mula mengambil ini.

Ini 5 ubat semula jadi telah bekerja besar kepada saya, terutamanya terapi fizikal. Ia juga menyembuhkan bahu kaku, sehingga aku tidak boleh menjadi lebih bahagia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar