Rabu, 09 Desember 2015

Beberapa Kelebihan kepada Perubatan Alternatif

Beberapa Kelebihan kepada Perubatan Alternatif

Nampaknya ada minat dalam ubat-ubatan alternatif seperti herba, titik tekanan dan akupunktur, perubatan tradisional Cina, minyak pati dan ubat-ubat herba. Di sini dalam budaya Barat ini, kita terbiasa dengan pergi ke doktor keluarga kami untuk apa-apa penyakit dan penyakit. Ibu bapa kita pergi dan begitu juga datuk nenek kami. Sebagai masyarakat, kita mula tertanya-tanya jika sesetengah ubat-ubatan alternatif adalah cara yang lebih baik untuk pergi.

Agensi Detektif Holistik

The Douglas lewat Adams menulis tentang detektif yang menggunakan kaedah yang berbeza tetapi amat berkesan untuk menyelesaikan jenayah. Dia mempunyai "agensi detektif holistik", yang pada dasarnya melihat semua bidang kehidupan, yang membantunya jenayah diselesaikan. Pada tahap tertentu, pengamal perubatan alternatif anda mungkin dilihat sebagai satu "detektif holistik". Pengamal anda tidak akan hanya melihat sebab-sebab fizikal penyakit anda, tetapi juga akan melihat segala kemampuan anda. , Sebelah anda emosi sosial dan kerohanian, serta rutin diet dan senaman anda. Mereka juga boleh melihat ke dalam kawasan keluarga dan kerja anda juga. Kebanyakan Barat mengajar doktor tidak mengambil masa untuk melihat ke dalam seluruh hidup anda. Mereka pada dasarnya merawat gejala tetapi tidak punca.

Mengajar Man Bagaimana untuk Ikan

Terdapat pepatah lama yang pergi seperti ini; "memberi manusia ikan dan anda akan memberi makan kepadanya untuk satu hari; mengajar seorang lelaki untuk menangkap ikan dan dia akan makan sendiri selama-lamanya". Ini adalah prinsip di sebalik kebanyakan ubat-ubatan alternatif. Ia hanya tidak tentang mendapatkan yang lebih baik, ia kira-kira tinggal yang lebih baik. Ini adalah salah satu pendekatan utama untuk perubatan alternatif. Anda diajar sepanjang hayat kemahiran tentang makan, memilih kawan yang betul, kerap bersenam, cukup tidur dan rehat, dan cara-cara untuk mengendalikan tekanan kehidupan.

Anda Mempunyai Kuasa Untuk Membawa Perubahan

Di sini dalam budaya barat kami, kita semua terlalu mudah untuk memberikan semua kuasa membuat keputusan kami kepada doktor dan pakar bedah. Perubatan boleh menjadi sangat rumit, tetapi bukan kepada mereka yang benar-benar ingin tahu. Pengamal alternatif yang paling mantap perubatan akan meminta dan mengharapkan syarikat anda dalam rawatan anda sendiri. Anda mempunyai lebih banyak suara dalam perkara daripada dalam bidang perubatan moden. Jika anda berlaku untuk mempunyai dalam kesan sampingan negatif, anda dipercayai, dan diambil kira herba yang tertentu atau apa jua cara yang betul.

Anda mula sedar, melalui terapi alternatif, anda mempunyai sejumlah besar kuasa penyembuhan yang mendalam dalam diri anda. Anda hanya perlu memberi diri anda peluang. Pertama, anda perlu percaya ianya ada dan kemudian anda perlu untuk membantu dengan perubahan gaya hidup tertentu. Kegembiraan belajar tentang diri sendiri adalah satu kelebihan terbaik perubatan alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar