Rabu, 09 Desember 2015

Anda Boleh Belajar Reiki?

Anda Boleh Belajar Reiki?

Reiki adalah teknik Jepun untuk mengurangkan tekanan dan relaksasi yang juga menggalakkan penyembuhan. Ia ditadbir oleh "penumpangan tangan" dan berdasarkan idea bahawa yang tidak disedari "kuasa kehidupan tenaga" mengalir melalui kita dan apa yang menyebabkan kita hidup. Jika "tenaga kuasa kehidupan" seseorang adalah rendah, maka kita lebih cenderung untuk jatuh sakit atau merasa tekanan, dan jika ia adalah tinggi, kita lebih mampu menjadi bahagia dan sihat.

Rawatan A terasa seperti seri bercahaya indah yang mengalir melalui dan sekeliling anda. Penyembuhan Reiki merawat seluruh orang yang termasuk badan, emosi, minda dan semangat, mewujudkan banyak kesan yang baik yang termasuk kelonggaran dan perasaan keamanan, keselamatan dan kesejahteraan. Ramai yang telah melaporkan keputusan yang ajaib.

Reiki adalah satu kaedah yang mudah, semulajadi dan selamat penyembuhan rohani dan peningkatan diri yang semua orang boleh gunakan. Ia telah berkesan dalam membantu hampir setiap penyakit yang diketahui dan malady dan sentiasa mencipta kesan yang baik. Ia juga bekerja bersama dengan semua teknik perubatan atau terapeutik yang lain untuk melegakan kesan-kesan sampingan dan menggalakkan pemulihan.
Peliknya mudah untuk belajar, keupayaan untuk menggunakan Reiki tidak diajar dalam erti kata biasa, tetapi dipindahkan kepada pelajar itu semasa "attunement" yang diberikan oleh sarjana Reiki dan membolehkan pelajar untuk memanfaatkan bekalan yang tidak terhad "tenaga kuasa kehidupan" untuk meningkatkan kesihatan seseorang dan meningkatkan kualiti hidup. 'Penggunaannya tidak bergantung kepada kapasiti intelek seseorang atau pembangunan rohani dan Oleh itu, adalah disediakan untuk semua orang. Ia telah berjaya diajar kepada beribu-ribu orang dari semua peringkat umur dan latar belakang.

Walaupun Reiki adalah rohani dalam alam semula jadi, ia bukanlah suatu agama dan tidak ada hendaklah kamu beriman sungguh untuk belajar dan menggunakan Reiki. Malah, Reiki tidak bergantung kepada kepercayaan pada semua dan akan bekerja sama ada anda percaya atau tidak. Kerana Reiki datang dari Allah, ramai orang mendapati bahawa menggunakan Reiki meletakkan mereka lebih berhubung dengan pengalaman agama mereka dan bukannya mempunyai hanya satu konsep intelek itu.

Jika anda ingin menjadi seorang Reiki Master Pengamal diri sendiri, sila layari http://www.reikiliving.webs.com untuk maklumat lanjut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar